About The Program

Message from the Coordinator

Welcome to the Graduate Program of Clinical Rehabilitation Counseling at the Pontifical Catholic University of Puerto Rico. Established in 2006, the Graduate Program in Rehabilitation Counseling focuses on developing well-rounded rehabilitation counseling professionals committed to the population with disabilities in Puerto Rico. The rehabilitation counseling field focuses on the strengths and resources of people with disabilities and their environment, maximizing their work opportunities and living independently to the best of their abilities.

In August 2021, the program implemented a new curriculum and updated its name. The Master’s in Social Science in Clinical Rehabilitation Counseling focused on reinforcing the traditional vocational aspects of the profession and enhancing students; counseling skills. The new academic offer aims to train well-rounded rehabilitation counselors with the knowledge and skills to perform in a wide variety of work settings.

After completing the degree, students have the opportunity to work at different sites such as the Vocational Rehabilitation Administration, Social Security  Administration, mental health clinics, rehabilitation clinics, correctional facilities, community-based services, hospitals, or in private practice, among others.
Accordingly, our faculty seeks to provide our students with various professional and personal experiences based on principles of dignity, respect, and Christian values. If you are interested in making a difference and like working with people with disabilities, please contact us and explore our program opportunities.

Mensaje de la Coordinadora

Bienvenidos al Programa Graduado de Consejería en Rehabilitación Clínica de la Pontificia Universidad Católica de Puerto Rico. Establecido en el 2006, el Programa Graduado de Consejería en Rehabilitación se enfoca en desarrollar profesionales de la consejería en rehabilitación bien redondeados y comprometidos con la población con discapacidad en Puerto Rico. El campo de la consejería en rehabilitación se enfoca en las fortalezas y recursos de las personas con impedimentos y su entorno, maximizando sus oportunidades de trabajo y viviendo independientemente al máximo de sus capacidades.

En agosto de 2021, el programa implementó un nuevo currículo de estudios y actualizó su nombre. La Maestría en Ciencias Sociales en Consejería en Rehabilitación Clínica se concentra en reforzar los aspectos vocacionales tradicionales de la profesión y en mejorar las destrezas de consejería de los estudiantes. La nueva oferta académica tiene como objetivo formar consejeros de rehabilitación completos con los conocimientos y habilidades para desempeñarse en una amplia variedad de entornos laborales.

Una vez completado el grado, los estudiantes tienen la oportunidad de trabajar en diferentes escenarios como la Administración de Rehabilitación Vocacional, la Administración del Seguridad Social, clínicas de salud mental, clínicas de rehabilitación, centros penitenciarios, servicios comunitarios, hospitales o en la práctica privada, entre otros. Por ello, nuestra facultad busca proporcionar a nuestros estudiantes diversas experiencias profesionales y personales basadas en principios de dignidad, respeto y valores cristianos. Si estás interesado en marcar la diferencia y te gusta trabajar con personas con discapacidad, ponte en contacto con nosotros y explora las oportunidades de nuestro programa.

The M.S.S. in Rehabilitation Counseling is the first and the only program in the southern area